Pesquisar este blog

terça-feira, 5 de julho de 2022

ONU e a anti-religião

"A comissão de Direitos Humanos da ONU (Organização das Nações Unidas) está causando um grande polêmica na Europa.  Segundo o relatório prévio, feito por observadores que visitaram o Reino Unido, existe o grande perigo de crianças serem obrigadas a participação de cultos religiosos.

Ser levado a igreja seria uma “violação dos direitos humanos”, afirmam os responsáveis pelo Comitê das Nações Unidas sobre os Direitos da Criança. O relatório recomenda insistentemente para que o governo intervenha na questão.

Devido a razões históricas, o sistema educacional do Reino Unido está nas mãos de instituições religiosas, a maior parte delas da denominação protestante Anglicana. É reservado o direito da criança ser dispensada caso tenha outra fé.

O material compila 150 recomendações, apontando que a Grã-Bretanha pode estar violando a Carta da ONU sobre os Direitos da Criança em vários aspectos. No entanto, o relatório é duramente criticado por não ter nenhuma menção de violação de direitos humanos por islâmicos, que administram várias escolas.

Na pratica, a ONU novamente se faz de poder paralelo para suprimir as soberanias dos países. O documento está sendo duramente criticado por conservadores por suprimir além dos direitos dos religiosos, o direito dos país de educarem seus filhos.

O conservador, David Burrowes, criticou duramente o relatório. Segundo Burrowes, o documento deve ser jogado no lixo, que é o seu lugar devido. “O ato coletivo de adoração não é um exercício de doutrinação. É reconhecer e respeitar a herança cristã do país e dar às pessoas uma oportunidade para refletirem”, disparou.

Burrowes aproveitou e questionou o porque da ONU não reconhecer o genocídio contra os cristãos no Oriente Médio. “A ONU deveria passar mais tempo fazendo o seu principal trabalho, de prevenção das guerras e do genocídio, em vez de meter o nariz nas salas de aula de outros países”."

Site https://www.icatolica.com/2016/07/segundo-onu-levar-as-criancas-igreja-e.html

________________________________________

https://tbinternet.ohchr.org/_layouts/15/treatybodyexternal/Download.aspx?symbolno=CRC%2fC%2fGBR%2fCO%2f5&Lang=en

Freedom of thought, conscience and religion

35. The Committee is concerned that pupils are required by law to take part in a daily religious worship which is “wholly or mainly of a broadly Christian character” in publicly funded schools in England and Wales, and that children do not have the right to withdraw from such worship without parental permission before entering the sixth form. In Northern Ireland and Scotland, children do not have right to withdraw from collective worship without parental permission. 

36. The Committee recommends that the State party repeal legal provisions for compulsory attendance at collective worship in publicly funded schools and ensure that children can independently exercise the right to withdraw from religious worship at school. 


Education, leisure and cultural activities (arts. 28, 29, 30 and 31)

Education, including vocational training and guidance

72. The Committee welcomes the gradual closing of inequality gaps in education attainment and the decreasing use of exclusion from school. However, the Committee is concerned that: 

(a) Substantial inequalities persist in educational attainment, particularly for boys, children living in poverty, Roma, gypsy and traveller children, children with disabilities, children in care and newcomer children;

(b) Among children subject to permanent or temporary school exclusions, there is a disproportionate number of boys, Roma, gypsy and traveller children, children of Caribbean descent, children living in poverty and children with disabilities and, with the exception of Scotland, only children with disabilities have the right to appeal against their exclusion; 

(c) Children with disabilities, in particular children with psychosocial disabilities and other “special educational needs”, are often subject to the practice of “informal” exclusion or “taught off-site” to control their behaviour; 

(d) Isolation rooms are used for disciplining children;

(e) In Northern Ireland, segregation of schools by religion persists; 

(f) Many children living in poverty, particularly boys, do not meet the expected level of language development at the preschool level, which has a negative impact on their primary education, hindering their development throughout their life.



Nenhum comentário:

Postar um comentário